زندگی یعنی روابط پایدار و صمیمانه

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

حمایت از همسر درخانه داری

کارهای خونه ظاهرا راحت به نظر میان ولی اگه بیشتر فکر کنیم متوجه می شیم که غذا پختن و تمیز کردن خونه و نگهداری بچه حوصله زیادی می خواد.

یکی از کارهایی که باعث افزایش رضایت  زن‌ها می‌شود کمک کردن در کار خانه است. مثلاً وقتی داری با بچه‌ها بازی می‌کنی تا خانوم کارهارو انجام بده یا توی مرتب کردن وسایل خونه کمک می‌کنی زن با خودش می گه: چه شوهر خوبی دارم که حامی منه. (۱)

 کمک به زن در کارهای خانه ثوابش از عبادت هزار ساله و هزار حج و هزار عمره بهتر است (۲)

منابع:

1. برداشتی از مقاله بررسی رابطه احساس مثبت به همسر با سلامت خانواده در کارکنان انتظامی استان خراسان شمالی،پدیدآورنده: وظیفه دان رضا ،فصلنامه دانش انتظامی خراسان شمالی ،سال سوم،شماره12،زمستان 1395

2.بحار الأنوار (ط - بیروت) ، ج‏101 ،باب 6 فضل خدمة العیال ، ص : 132

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

احساسات همسرانه

یکی از کارهایی که صمیمیت بین زن و شوهر را زیاد می‌کند ابراز احساسات مثبت بین آن دو است. مثلاً از کارهای خوب همدیگر تعریف کنند‌ و بگویند که من از این کار تو خیلی خوشم می‌آید. (۱) این کار باعث میشود افکار زن و شوهر نسبت به همدیگر بیشتر بشود در نتیجه افکار مثبت به انجام رفتارهای پسندیده منجر شود.

 شاید ایجاد صمیمیت توسط همسران بین یکدیگر یکی از مصداق‌های مهربان بودن باشد که در حدیث زیر به آن اشاره‌شده است.

حضرت زهرا سلام‌الله علیها فرمودند:
«بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم‌تر و مهربان‌تر باشد و ارزشمندترین مردم کسانی هستند که با همسرانشان مهربان و بخشنده‌اند.»(2)

 منابع:

۱. برداشتی از مقاله علل بروز مشکلات ارتباطی و اختلافات زناشویی، نویسنده؛ صفار، افسانه، مهر ۱۳۸۸ - شماره ۳۶۰ (۵ صفحه - از ۲۴ تا ۲۸)

۲. کنزالعمال، ج7، ص 225.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

روابط همسران

در روابط همسران سه مسئله نقش موثری دارند: صمیمیت، تعهد، شهوت و غریزه جنسی.

هرچه قدر صمیمیت در روابط زوجین بیشتر باشد و زن و شوهر در مواقع مناسب در گفتار و رفتار با یکدیگر عاشقانه برخورد کنند ذهنیت خوبی نسبت به هم پیدا می‌کنند مثلاً به خودشان می گویند: همسرمن برایم ارزش قائل است و به من توجه دارد.

منابع:

برداشتی از مقاله بررسی روابط عاشقانه زوجین ایرانی و رابطه آن با رضایت، پدیدآورنده؛ قمرانی امیر، جعفر طباطبائی سمانه سادات، پژوهش‌های مشاوره، بهار ۸۵، دوره ۵، شماره ۱۷، ص ۹۵ تا ۱۰۹

 

روابط همسران

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مهمان خدا هستیم

خدا را شاکریم که توفیق درک ماه رمضان دیگری را به ما عنایت نمود. ان شاء الله این ماه رمضان، ماه سلامت، امنیت، آرامش، آمرزش و ماه پیوند با ولایت باشد. بیاییم با گوشه ای از برکات این ماه عزیز آشنا شویم.

ماه مبارک رمضان، ماه گسترش سفره است.
آن هم چه سفره ای! رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: «تاکنون این سفره را نه کسی دیده، و نه کسی شنیده و نه به قلب کسی خطور کرده است. برسر این سفره فقط یک گروه می نشینند. این گروه فقط روزه دارها هستند.[1]

سفره ای که یک ماه گسترده و همه چیز در آن فراوان است، اگر انسان نتواند از این سفره بهره ببرد، خیلی غافل و مغبون است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰