زندگی یعنی روابط پایدار و صمیمانه

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

در اختلافات با یکدیگر مدارا کنیم

مدارا با همسر

زن وشوهر همانطور که در بعضی از امور باهم نظرات و علایق مشترک دارند ممکن است در سایر امور با هم اختلاف نظر داشته باشند. این طبیعی است زیرا زوجین از دو خانواده و سبک زندگی متفاوت می­باشند.

تعارض‌های زناشویی تعارض در امور شخصی اعم از افکار و احساسات و رفتار و تعارض در امور اجتماعی اعم از باورها و رسوم و تعارض در نحوه روابط زن وشوهر با جامعه و فرهنگ موجود درآن است.

آن­چیزی که از خود تعارض مهم‌تر است نحوه مواجهه و حل آن است. ⛔️ سکوت طولانی مدت هنگام تعارض به مرور باعث سردی روابط زوجین و پرخاشگری باعث کشمکش و تنش بیشتر بین همسران می­شود. (1)

✅ مدارا و سازش با همسر علاوه بر صمیمیت و احترام را در ارتباط متقابل زناشویی افزایش می­دهد و حل اختلافات بین زن و شوهر را آسانتر می­کند. (2)

منبع:
1. آذر، ماهیار؛ (1385)، ازدواج: حل مشکلات زناشویی، تهران: نشر قطره، چاپ سوم.

2. مکارم الاخلاق، ص 218.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

علت اصلی سردی رابطه زن و شوهر چیست؟

ارتباط موثر زناشویی

بسیاری از اختلافات و تعارض‌ها در روابط زناشویی ناشی از ارتباط نادرست و مخرب زناشویی است. ارتباط در تمام ابعاد و انواع آن یعنی کلامی و غیرکلامی باید مؤثر و مفید باشد. ارتباط مؤثر میان فردی باعث رشد و شادابی طرفین در زندگی مشترک می‌شود اما در مقابل ارتباط نادرست به‌مرورزمان موجب سرد شدن رابطه‌ها و از بین رفتن فضای گرم و صمیمی خانه ما می‌شود.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد همین ارتباط ناسالم بین زن و شوهر عامل بسیاری از نزاع‌ها و طلاق‌ها هست.

یکی از عوامل مؤثر بر مهارت‌های ارتباطی زوجین اخلاق والدین و اعضای خانواده فرد قبل از ازدواج می‌باشد اگر ارتباط فرد و خانواده‌اش به‌صورت صمیمانه و صادقانه باشد الگوی رفتاری و اخلاقی فرد با همسرش نیز همین خواهد بود. اگر این ارتباط سرشار از تنش و اختلاف و مشاجره باشد ارتباط این زوج با همسرش ناسالم خواهد بود.

 یادگیری مهارت‌های ارتباط مؤثر برای زوجین باعث پایین آمدن تنش در ارتباط آن دو و بالا رفتن هیجانات مثبت آن‌ها می‌شود.

منبع:

https://hawzah.net/fa/Magazine/View/3992/7955/103922

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰